Chinese geneeskunde

Al 2000 jaar stelt de Traditionele Chinese Geneeskunde (TCG) diagnoses. Niet gek want het is een compleet systeem met een holistische geneeswijze. Dat houdt in dat we niet uitgaan van de behandeling van ziekte maar juist de persoon. Je kunt wel stellen dat TCG allergisch is voor ‘hokjesdenken’. Deze Chinese behandelwijze is er niet alleen ter genezing van ziekten maar het verbetert ook klachten én het werkt preventief.

Wat is dan het verschil met de westerse geneeskunde? Kort gezegd: TCG gaat uit van energiebanen (meridianen) en acupunctuurpunten die in verbinding staan met alle organen en weefsels. Is het lichaam gezond? Dan is de energie in balans. Zodra deze verstoord wordt, ontstaan er klachten of althans, kunnen deze ontstaan. Naast lichaamstesten stellen we je ook een paar vragen, dit om te komen tot de juiste diagnose zodat de massagetherapeuten van Massagepraktijk Jansen de beste behandeling kunnen toepassen.

Met wat voor klachten kunt u bij mij terecht?

• Allergieën
  • Gewrichtsklachten
  • Huidklachten
  • Depressie
  • Burn-out
  • Onzekerheid
  • Piekeren
  • Angsten
  • Trauma
  • Leefstijl
  • Immuunsysteem
  • Klachten aan de botten
  • Maag-/darmklachten
  • Rugpijn
  • Pijn aan de ledematen
Chinese geneeskunde Deurne Massagepraktijk Jansen

De tak ‘Chinese Geneeskunde’ van Massagepraktijk Jansen

• Shiatsu therapie
    Letterlijk betekent shiatsu vingerdruk, als je spreekt over massages dan noemen we het ook wel acupressuur of drukpuntmassage. Het is een manuele therapie waarbij druk, rotaties en strekkingen samen een geheel vormen. De massage is vooral van invloed op organen, om hen te corrigeren en de balans van het lichaam terug te brengen.
  • Japanse acupunctuur
    Energiebanen corresponderen met specifieke organen, dat is het uitgangspunt van de Japanse acupunctuur van Massagepraktijk Jansen. Dunne naalden worden aangebracht op het lichaam wat zorgt voor de opheffing van blokkades en verbetering van de gezondheid van onze patiënt. En het welbevinden, ook dat.
  • Central Channel release (CCR)
    We spreken gekscherend wel eens over rugzakjes maar álles wat een mens meemaakt, slaat het lichaam op. Met name in het centrale kanaal, dat loopt door de wervelkolom en het ruggenmerk. Met Central Channel Release zorgt Massagepraktijk Jansen ervoor dat stress, angsten, emoties, ervaringen, pijn en/of trauma van vroeger, ook echt tot het verleden behoren.
  • Moxa
    Van oudsher is moxa een tak in de Chinese geneeskunde. Gedroogd kruid wordt gebrand en tot staaf gerold en vlak boven slappe, koude, futloze of gezwollen plekken van het lichaam gehouden. De warmte stimuleert namelijk het weefsel.
Chinese geneeskunde Deurne Massagepraktijk Jansen 1

De Chinese geneeskunde is (helaas) niet aangesloten bij een beroepsvereniging en wordt daardoor niet vergoed door zorgverzekeraars. Wij pleiten ervoor dat dit in de toekomst wel mogelijk is.